2013. augusztus 21., szerda

GenCon beszámoló 2013

Üdv Mindenkinek!
Ígértem egy Gencon beszámolót, hát akkor jöjjön.
A legfőbb különbség a GenCon és Essen között, hogy rengeteg esemény van a GenConon. Idén több, mint 9000 különböző programra lehetett regisztrálni, amit a neten (honlap), illetve a Program Book-ban lehetett megtalálni (itt vannak a régebbiek, az idei könyv még nem került fel: link). Mi nem sok eseményre regisztráltunk előre, de azokra érdemes volt J.

Amikor az ember megérkezik, akkor az első dolga, hogy beszerezze a jelvényét (badge). Szerdán elég nagy sorok voltak a Will Call-nál (itt lehet megkapni a badge-eket és a jegyeket az előre regisztrált eseményekre), de mivel 24 órás a nyitvatartása, ezért mi olyan időszakban mentünk, amikor „csak” fél óra volt a várakozás.
Én és a badge



Másnap nyitották meg a kiállítást magát 10 órakor. A VIG-k (Very Important Gamer), a sajtósok és még néhány kivételezett  (pl. én is a Trade Day badge miatt) egy órával hamarabb bemehetett és nem kellett bent órákat sorban állnia. 10-kor viszont beözönlik a tömeg, mindenki rohan vásárolni, hogy még jusson mindenből.

Csütörtökön mi inkább csak körülnéztünk, én játszottam a King of Tokyo versenyen (sajnos nem nyertem pingvint J), délután pedig az Ascension versenyen (itt meg csak promót kaptam). 
Léggömb Cthullhu őrzi a bejáratot

Bob és Angus, Catan birkák

Kézi készítésű Lego figurák

Doctor Who Lego

Balról jobbra: Éva, Dalek, Gyuri

Hamarosan indulok...

Készülök a castingra

Lolth

Warmachine
Az Indiana Convention Center hatalmas és ráadásul össze van kötve a Marriott hotellel, ahol szintén vannak események. Ami viszont nagy különbség Essenhez képest, hogy itt a hely, ahol vásárolhatsz, csak egy csarnok, ezért kevesebb kiállító van, viszont hatalmas csarnokok vannak játékra, ahol egy-egy játék „óriás” változatát is ki lehet próbálni.
Óriás Catan

Óriás Tokyo
Super Robo Rally
A Convention Center első emeletén lehetett miniket festeni és verseny is volt (sajnos ebből kimaradtam).

Doctor Who nézők előnyben



Az egyik helyszín a Cardhalla, ahol bárki hozzáépíthetett a meglevő kártyavárakhoz, amiket szombaton este döntenek le.

Cardhalla csütörtök
Cardhalla szombat

 Ráadásul az ember még „celebekkel” is találkozhat itt.

Tom Vasel Nothing Personal-t tanít

Will Wheaton

A pénteki nap nagyrészt a Netrunnerről szólt, legalábbis számomra, Éva szerencsére talált magának modern történelmi előadásokat, de volt köztük jó is és rossz is.

Regisztráció után
A teljes lista
Az a fránya Jinteki
A lista a pénteki nap végén
Ilyenem nem lett (Ben ellen kaptam ki szombat délelőtt)
Lucas bácsi, akkor most hanyadik lettem?
 Mivel bejutottam a legjobb 32 közé, ezért szombaton is játszottam egy meccset, de ott kikaptam, úgyhogy utána megint jöhetett a Con. Egy kis séta után beálltam, hogy kipróbáljam a Shadowrun: Crossfire demóját, ami egy pakliépítős kooperatív játék. Ork dekással mentem (hehe, el tudom képzelni azok arcát, akik nem ismerik a Shadowrunt :)), a játék nagyon jónak tűnik, az alapküldetést játszottuk, viszont egy érdekes dolog, hogy a karakterek fejlődhetnek, amiket kis matricákkal lehet jelezni a karakterlapjukon. Ezt egy kicsit viccesnek látom, de remélem találnak valamilyen másik megoldást helyette, mert remek Shadowrun élmény.

Szombaton volt még egy jelmezes felvonulás is.










Ez a másik nagy különbség Essenhez képest, ugyanis ott senki nem öltözik be, itt pedig rendszeresen összefutott az ember jelmezes emberekkel, akik bármikor szívesen megálltak egy fénykép erejéig.
Vasárnap nekem már csak egy Descent programom volt. A demoztató srác nagyon jó fej volt, kiderült, hogy elég zárkózott és ez amolyan terápia neki. A küldetés egy speciálisan a Conra megírt küldetés volt, én egy elf lovaggal indultam, választhattunk 3 XP-ért képességet és 150 aranyért tárgyat. Az első körben elég rosszul dobtunk, jöttek az X-ek, de utána sikerült legyőznünk náhány erősebb lényt, úgyhogy 4 kör alatt befejeztük az első felvonást. A legnagyobb poén az volt, amikor a kis hobbit tolvaj egy kör alatt keresztülfutott a pályán és leszedte az utolsó íjászt (mozgás, heroic feat, fatigue és támadás). Persze az Overlord meg akarta állítani Drótcsapdával, de azt is megdobta.
A másik fénypontja a játéknak a második felvonás első körében volt, ahol a varázslónk a saját körében megölte mindkét sárkányt.
Kettőt egy csapásra
Szegény Overlord kicsit maga alá került, innen már nem volt megállás, megöltük a három hadnagyot és megnyertük a játékot. A srác a végén közölte, hogy az Ő demóiban egyszer sem sikerült senkinek nyerni az Overlord ellen, úgyhogy gratulált. Komolyan nem értem, hogy a Bétások miért nem szeretik a Descentet.
Összefoglalva, a GenCon hatalmas élmény. Nyilván Magyarországról eljutni ide nagy kiváltság és nem kevés pénz, de egy olyan élményt kap a ember, ami egy egész életre szól. Irigylem azokat az amerikaiakat, akik elmondhatták, hogy nekik ez már a tizedik, tizenötödik, vagy annál is többedik Genconjuk és irigylem a kisgyerekeket, akik még életük során rengetegszer elmehetnek erre a nagyszerű rendezvényre.
Remélem sikerült átadni valamennyit az élményből és tiszta szívemből kívánom minden társasjátékosnak, hogy jusson el ide egyszer!




7 megjegyzés:

  1. Köszönjük, nagyon jó lett. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó kis beszámoló volt! Köszi Gyuri bácsi!

    1: nekünk is kellene egy ilyen dupla-sárkány ölő varázsló.
    2: Tetszenek a legófigurák, főleg a a piros-kék mintás... ;)

    VálaszTörlés
  3. Volt még Matt Smith legófigura is Dalekekkel.

    VálaszTörlés
  4. Inicializálás...
    Szarkazmus, Irigység program ON

    Örülök, hogy csak ilyen kevés kép és ilyen rövid a beszámoló. Abszolút nem néztem volna még órák hosszat a képeket és olvastam volna nyál csorgatva a beszámolót. Így nem is vágyom oda SOHA!!!

    Szarkazmus, Irigység program OFF
    Shutting down.

    VálaszTörlés
  5. Hm, és hogy ejtik a nevedet? Látom, hogy a listán 'Gyorgy' szerepel. Gondolom kapásból szörnyethal az amcsik fele, mikor megpróbálja kiejteni. ;)

    VálaszTörlés
  6. Az esetek többségében rögtön mondom, hogy 'George' és akkor nem küzdenek, de vannak, akiket a 'Gyuri'-ra próbálok rászoktatni (pl. a cserepartnerem, Alaina, így hívott :).

    VálaszTörlés
  7. Remek beszámoló,köszi!

    VálaszTörlés