2010. augusztus 16., hétfő

Ilyen volt az (igazi) kilencedik találkozó



Bocs a késésért, hogy kisqqcs már régen megírta a részét, csak én késlekedtem a sajátommal meg a fotóválogatással.

Lássuk a számokat. ;)

Statisztika:
Létszám: 11 (egyszerre is)
Új látogató: 1
Ennyi játék ment le: 12 (10-féle, ebből 6 új)

Tartalomjegyzék:
1/a San Marco (4 fő, félbehagyott)
1/b Condottiere (3 fő)
2. Battlestar Galactica (5 fő, félbehagyott)
3/a Mystery Express (4 fő)
3/b A titkos prototípus :) (2x) (2 fő)
4. Doom (3 fő)
5. Mr. Jack (2x) (2 fő)
6. Memoir '44 (2 fő)
7. Munchkin (5 fő)
8. Citadella (4 fő)


Átadom a szót kisqqcs-nak, most ő írt sokat. Közbetoldom azokat a játékokat, amikben csak én vettem részt, na meg fotókat.


kisqqcs

Nos, a péntek 13-ai találkozó számomra elég szerencsétlen volt, hiszen összességében nézve többször siralmas eredménnyel zártam, de ahogy a mondás is tartja: "Nem a győzelem a fontos, hanem az, hogy nyerj!" Vagy nem :). Menjünk akkor szépen sorjában:

1/a San Marco (4 fő, félbehagyott)

Velencében indítottunk egy kis megfutamítós-száműzős San Marco-val. Mivel hajnalban sikerült valamennyire elolvasni újra a szabályokat, ezért eléggé képben voltam, illetve talán nem kellett olyan hosszú szabálymagyarázat ehhez a játékhoz, mint általában. Szépen lassan gyűltek a pontok, kiugró rajtom után elég hamar abszolváltam a sereghajtó szerepet :).



A  végén úgy döntöttünk, hogy csak két fordulót játszunk, mert a szomszédos asztalnál rheinfuss-t már várták a cylonok :). Itt az utolsó kerület kiértékeléséig úgy tűnt, hogy nem egyedül leszek utolsó, de az utolsó értékeléssel Jocó kapott egy kis löketet, így a fehér jelző hátramaradt :(.



1/b Condottiere (3 fő)

cirroid

Mi Janival lényegében MPM-re vártunk, hogy kezdhessük a BSG-t, úgyhogy valami rövidebbel akartuk elütni az időt, és végül Quis Condottiere-ére esett a választásunk.
Viktor2 is csatlakozott hozzánk, ő korábban játszott vele, bár állítólag elég régen. Ez utóbbi nem nagyon látszott, mert teljesen lemosott minket a tábláról, ha emlékeim nem csalnak, mi még mindig az első, második területeinknél tartottunk, mikor ő megkaparintotta a hatodikat.
Ez nem vette el a kedvem, jó kis játéknak tűnik, egy dologba tudok csak belekötni: az utolsó körben olyan leosztásom volt, hogy ha megfeszülök, se tudtam volna területet szerezni, gyakorlatilag mindegy volt, mit csinálok, nem volt esélyem. Viktor győzelmét persze nem akarom erre fogni, az megérdemelt volt. :)

2. Battlestar Galactica (5 fő, félbehagyott)

A Condottiere vége felé megérkezett MPM, és mikor végeztünk, átcsaltuk Petit a San Marcótól - na nem kellett nagyon győzködni, elvégre ő is régóta készült már egy újabb BSG-re.
Olyan fél órás szabálymagyarázat után nekiültünk egy 5 fős játéknak, és pár kör után mindenkit teljesen beszippantott a játék hangulata, még Viktor2-t is, aki alapból nem bírja a sci-fiket;  a BSG-t utólag úgy jellemezte, hogy "az a hülye sci-fi, ami rohadt jó". :) A félidőig viszonylag szépen alakultak a dolgaink, mint kiderült, azért is, mert akkor még nem voltak köztünk cylonok.

Egyelőre minden okés

Az alvóügynök-fázis után jött az újabb hűséglap osztás, nem meglepő módon megint cylon voltam. Innentől csak egy teljes kört játszottunk le (minden játékosnak volt egy saját köre), mert sajnos MPM-nek és Petinek is mennie kellett, de arra szerencsére volt idő, hogy még izgalmasabbá váljanak a dolgok. Az egyik skill checknél nyilvánvaló volt, hogy valaki cylonkodott, és a szakértelemtípusok révén sikerült is leszűkíteni két emberre a gyanúsítottak listáját, a két pilótára, Apollóra (Viktor2) és Helóra (MPM). Azt hiszem, én is szabotáltam a próbát, csak kevésbé feltűnően, a lényeg, hogy izgatottan figyeltem, ki lehet a másik cylon. Viktor2 ügyesen kimagyarázta magát, hogy miért nem ő tette be a rossz lapokat, úgyhogy a többség MPM-re gyanakodott, és Jani azonnal meg is vádolta őt az Admiral's Quarters helyszínen. Itt elkövettem azt a butaságot, hogy már előre jeleztem, hogy kb. mennyi lapot dobok be a próbába, és Jani ezután játszotta ki az Vizsgálóbizottságot (nyíltan kell betenni a lapjainkat), és mivel nem akartam segíteni a bebörtönzést (mert meg voltam győződve róla, hogy tényleg MPM a cylon - avagy ciklon:), kimagyaráztam magam, és nem dobtam be semmit. Ez fel is keltette Jani gyanúját, ha tovább megy a játék, akár bajom is lehetett volna belőle.
Ettől függetlenül sikerült a bebörtönzés. Ekkor jött egy krízislap, aminek hatására Jani kerülhetett a Brigbe, ebbe a próbába már lelkesen dobáltam a pozitív lapokat :D, és mint kiderült, nem csak én, mert rendesen túl is teljesítettük.
Itt kábé véget is ért a játék, érdekességképpen természetesen mindenki felfedte a hűséglapját, és kiderült...


Még ebből sem jöttek rá!

...hogy a Viktorok voltak a cylonok, ergó ott hagytuk abba a játékot, hogy 2 ember a fogdában volt, a 2 cylon meg vidáman parádézott a Galacticán. :D


Nagy siker volt a játék, annak ellenére, hogy nem sikerült befejezni, úgyhogy megállapodtunk benne, hogy legközelebb (és azután és azután is:) elővesszük.

3/a Mystery Express (4 fő)

kisqqcs

Velence után vonatoztunk.A játék emlékeztetetett a Cluedo-ra, csak gonosz módon itt nem egy lap mindegyikből, hanem kettő. Az eddig megszokott ki, mikor, hol, miért kérdésekhez a játékban van egy plusz nehezítés, hogy különböző memóriajátékok segítségével az időt is meg kell fejteni. A gyorstalpaló szabálymagyarázat után (cirroid szaladt vissza cylonkodni:) gyorsan bele is vágtunk a játékba, ahol persze én már a második memória rész után vigyorogtam, hogy tudom az időt, hogy aztán a harmadik és utolsó lehetőségnél rájöjjek, hogy benéztem, mert nem délben v. éjfélkor ölték meg az áldozatot.


Ráadásul a lapjárás sem nagyon kedvezett, mert nagyrészt ugyanazok a lapok jártak nálam mindig. (Gyanítom, hogy ez nem a véletlen műve volt, a játékban a nyomozás mellett a másik legfontosabb teendő, hogy olyan lapokat mutass a többieknek, amit már láttak. ;) - cirroid)


A végén statisztika alapján próbáltam kitalálni az 5-ből hármat, ami mint kiderült, egyáltalán nem működik, hiszen hiába nálam azok a lapok jártak a legritkábban, amiket bejelöltem, attól még nem azok kellenek a megoldáshoz. Így szerény egy ponttal zártam a játékot, amit végül Éva nyert meg egy szerencsés távirattal, mert az új játékosunk, Gábor nem vállalta a telegram megírását.

3/b A titkos prototípus :) (2x) (1+2 fő)

cirroid

Erről nem tudom, mennyit szabad írnom, maradjunk annyiban, hogy Jocónak sikerült tesztelnie a saját játékát Lacival és Viktor2-vel, utóbbi ráadásul jól meg is szorongatta, izgalmas perceket okozozva a játék készítőjének. :)

4. Doom (3 fő)

Az új tagunk, Gábor (akit a Szellemlovasnak köszönhetünk, és köszönünk is:), már játszott a Doommal, én meg még nem, csak megvolt, úgyhogy adta magát, hogy kipróbáljuk. Jani szállt be még mellém tengerészgyalogosnak, Gábor a megszállókat irányította.




2 termen át jól alakultak a dolgok, a megszállók vezére kezdett aggódni, hogy a végén még nyerünk (alapból sokkal kevesebb esélyük van az embereknek), de a harmadik teremnél helyreállt a világ rendje, képtelenek voltunk kinyitni a következő ajtók valamelyikét (néha azért, mert nem voltunk elég óvatosak, néha azért, mert simán balszerencsénk volt), így egy halál után újra és újra visszább kellett teleportálnunk a pályán, ami végzetesnek bizonyult, így ezután viszonylag hamar meg is lett Gábor 6. fragje.


Ajaj...

Ilyet tud a láncfűrész :)

Jó játék volt, végre ki tudtam próbálni (a vásárlás után 8 hónappal:D), és az Odalenthez is meghozta pluszban a kedvem (ld. következő beszámoló).


5. Mr. Jack (2x) (1+2 fő)

kisqqcs

Ezután, mivel Jocónak sokat kellett tesztelnie az új játékát, beszálltam egy fél Mr. Jack-re a rendőrök oldalán (Tapival kezdett bele, várva, hogy véget érjen valamelyik nagyobb játék, és megkaparinthasson valakit egy tesztelésre - cirroid:). Mivel elég jól kezdtek a rendőrök, ezért néhány szerencsétlen kör után, aztán a hetedikben sikerült elkapni az elvetemült Dr. Watsont. Utána fordítottunk a felálláson, én menekültem Jack-kel, Tapi üldözött, de valahol az ötödik forduló környékén megunhatta és inkább kockáztatott egy letartóztatást, ami sajnos balul sült el, így megnyertem a játékot (jogos a felháborodás, hogy mit panaszkodok, ha úgyis nyertem kétszer, de szerintem Tapi egy kissé fáradtnak tűnt, így szerintem nem tudott beleadni apait-anyait).

6. Memoir '44 (2 fő)

Nekivágtunk Tapival a Pegazus-hídi csatának újra, de megint látszott rajta a fáradtság, illetve a mesterlövészek inkább az én oldalamon voltak, ezért megtörtént az, ami még ennél a szcenáriónál nálam még soha. Nyertek a németek.

7. Munchkin (5 fő)

"Sajnos" rá kellett jönnöm, hogy általánosságban véve kedves emberek járnak a klubunkba és nem nagyon szeretik szívatni egymást. Volt némi halvány hátbaszúrogatás, meg lopás a tolvajokkal, de azok olyan halványak voltak, hogy bármelyik C blokkos fegyenc kivágott volna minket a börtönből, mert
csak ímmel-ámmal vagyunk gonoszak. Ezek után kiváncsi lennék, hogy egy Kragmorthában, vagy Igenis, Sötét Nagyúrban hogyan bírnánk egymással :). A végén persze cirroid visszanyert valamennyit a mojo-jából, mert hiába álltunk még hárman kilencedik szinten, neki sikerült hamarabb szörnyet felaprítania, ezzel
elérve az áhított 10. szintet.

8. Citadella (4 fő)

Bár a többiek inkább valami komolyra, illetve hosszúra vágytak, de az idő rövidsége miatt egy Citadellával zártuk a maratoni hosszúságú találkozót. Nagyrészt már ismerősek voltak a szabályok, illetve amúgy sem tart sokáig a magyarázata, úgyhogy hamar nekikezdtünk. Az első két körben sikerült "véletlenül"  Janit legyilkolnom, amit Ő nem vett annyira rossz néven (kb. C'est la vie hozzáállással kezelte a dolgot :). Utána viszont már kezdtem kicsit túlkombinálni a dolgokat ("ha én ezt választom, akkor Viktor2 azt fogja, és akkor én ezt teszem, és akkor Ő...), így aztán általában visszafelé sültek el a dolgok. Bár megjegyezném, hogy végül a dicsőséges harmadik helyet sikerült megkaparintanom (khm, a 4-ből és 1 ponttal), de a játék igazi vesztese talán Viktor2 lett, aki szintén 1 ponttal maradt le az első helyről. Hogy ki nyert? Cirroid, ki más :). (Tegyük hozzá, hogy ekkor már sokadjára játszottam a Citadellával, Viktor2-nek meg ajánlom figyelmébe a Condottiere eredményt. :)- cirroid)



Összességében véve jól éreztem magam, bár a maratoni játéknak vannak hátrányai:
1, Az előző esti csillaghullás/munka/biológiai óra összekuszálás miatt elég fáradt volt a csapat.
2, A szűkös időkeretek miatt néha összecsúsztak a játékok (San Marco - BSG).
3, Most kissé több volt az üresjárat, bár én élvezettel néztem, ahogy Gábor aprítja a tengerészgyalogosokat a Doom-ban :).


Konklúzió: lehet, hogy a következő maratonit egy hétvégére lenne érdemes időzíteni, amikor pihentebbek vagyunk. 

cirroid

Ehhez képest nagyon rászoktunk, a következő találka is maratoni lett, meg a most következő is az lesz. :)
A cylonos képeket köszi leviatannak, a fotókat meg szokás szerint Zsuzsinak.

2 megjegyzés: