2010. augusztus 1., vasárnap

Kilencedik találkozó - 2010. augusztus 6. péntek, 14:00-21:00 - Ifiház

Most sokan nem leszünk, nyaralás miatt, de elvileg Lajos, leviatan és Quis tartja a frontot, és hoznak társasjátékokat, szóval lesz mivel (és kivel) játszani.

29 megjegyzés:

  1. Na, akkor hányan leszünk? Viszek fényképezőgépet, hogy azért ne maradjunk el a beszámolókkal.

    VálaszTörlés
  2. 15 tagunk van, a héten 6-an nyaralunk, szóval ha nem lesz új ember, akkor max. 9-en, de persze valószínűtlen, hogy mindenki ráér. Én olyan 6 főre tippelnék.
    Viktor és Laci nem nagyon írnak ide, de általában szoktak jönni, szóval az itt jelentkezőkhöz még hozzáadhatsz majd kettőt.

    VálaszTörlés
  3. Dungeon Twistert, Mr. Jacket, Condottieret biztosan viszek, de kérdés, hogy mire van még igény?

    VálaszTörlés
  4. Azért jó lenne tudni, mert rossz lenne ha valaki unatkozna, mert mondjuk van egy 4 fős játék és 5-en vagyunk pl. Bang!-et viszem (4-7fő). De játszanék valami "tartalmasabbat" is.

    VálaszTörlés
  5. Valami tartalmasabbat én is.

    VálaszTörlés
  6. A tartalmas játéknak én sem vagyok az ellensége :)
    A Condottierét 2-6 fő is tudja játszani és nem bonyolult a szabálya. Sokáig nem foglalkoztam vele, mert túl "könnyűnek" találtam, de egyszer egy játékklubban csak kipróbáltam. Másnap már a polcomon pihent :)
    Szóval nem lesz gond az 5 fővel sem.
    Főleg úgy, hogy 2 játékot is viszek, ami 2 személyre van kitalálva (Dungeon Twister, Mr. Jack) és mindkettő nagyon jó játék.
    Tehát esetleg lehet egy 3 fős és egy 2 fős asztal is, ha 5 fő jönne össze.
    Nem is szólva arról, hogy a Citadellát épp 5 fővel ideális játszani a BGG szerint.
    Azt meg már csak mellékesen mondom, hogy már nagyon ki szeretném próbálni az El Grandét (megvan, de még nem tudtam játszani vele), ami szintén 5 fővel ideális.
    Igazság szerint én területi többséges játékkal játszanék. Majd lassan próbálom kipuhatolni, hogy ki fogékony rá, aztán azokkal néhány viszonylag könnyebbel elkezdve haladhatnánk a fajsúlyosabbak felé.

    Aki nem ismerné a területi többséges játékokat:
    A játéktábla minél több (értékesebb) területén való uralom (többség) megszerzése (általában) fakockák le ill. áthelyezésével. A területek általában egy ország tartományai, vagy egy város kerületei. A kiértékelés nem csak a játék végén van, hanem a játék folyamán többször kapunk pontokat, az adott helyzetnek megfelelően.
    Ezeknél a játékoknál kevés (vagy akár nulla) szerepe van a szerencsének, és nagyon agyasak.

    VálaszTörlés
  7. leviatan: egészen pontosan ritkán lehet belőni, ezért érdemes úgy játékokat vinni, hogy lehessen alkalmazkodni az aktuális létszámhoz; ahogy Jocó mondja, de igazából eddig is így csináltuk.

    Quis: "szakosodni" valószínűleg nem akarok majd a területi többséges játékokra (angolul ez az "area control", ugye?), de szívesen játszok olyat is. :)

    VálaszTörlés
  8. Azért nem szoktam ide sokat írni mert csak csendes megfigyelő vagyok:D:D azért szoktam figyelni a blogot, de most mit írjak ide fölöslegesen??:D:D Szerintem ezen is ott leszek még mindig nem jött semmi közbe:D:D

    Üdv: Viktor 2

    VálaszTörlés
  9. Quis: a Cave Troll-t szívesen kipróbálnám valamikor. Én a fantasy, sci-fi párti vagyok és minden amiben szörnyek vannak. A co-op játékokat szeretem. Szeretem ha fejlődik a karakterem akár képesség vagy csak új tárgyak által. Minél összetettebb a tábla (mondjuk egy dungeon) tele csapdákkal és szörnyekkel. Imádom a kockákat és nem zavar ha fortuna elpártol tőlem és azért veszítek. Élvezem a hosszú játékokat. Ezért nem köt le az olyan játék ami csak erősen logikára és lapokra épül, nulla szerencsével (determináció). Persze ez nem jelenti, hogy nem játszok, vagy nem érdekelnek más típusúak csak gondoltam én is megírom, hogy látszódjon hová húz a szívem, ha dönteni kell mit játszunk.

    VálaszTörlés
  10. Heló!

    Ha tudok, megyek én is, de egyelőre kicsit homályos a hét programja. Addig elolvasom a Katedrális (The Pillars of the Earth) szabálykönyvét, és esetleg azt is ki lehet próbálni. Egyébként nyitott vagyok mindenre.

    VálaszTörlés
  11. cirroid: én magam sem akarok állandóan területi többséges játékokkal játszani, természetesen sok mással is szívesen játszanék. Csak jó lenne már kipróbálni az El Grandét :) Azt meg nem akarom, hogy egyből azzal indítsunk. Persze lehet, hogy egyből ráéreznétek, de azért legalább egy San Marcot játszhatnánk előtte. Ami még esetleg szóba jöhet ezen a fronton: Jerusalem, Carolus Magnus, Ys, Samurai. Bevezető játéknak mehetne még a Cave Troll vagy a Bagdadi tolvaj. Asszem még a Condottiere is ebbe a kategóriába van besorolva, bár ez kártyajáték kis táblával. Igen, a BGG-n area controlnak hívják ezt a kategóriát.

    leviatan: múltkor is vittem a Cave Trollt, következőleg is vihetem. Mondjuk, mint írtam, ez is alapvetően area control játék, szóval nem túl színes. Nem tudom, hogy mennyire fog bejönni neked, de talán szabálymagyarázattal együtt egy órát megér, hogy kipróbáld. Pár mondatban összefoglalom, hátha érdekel mást is, vagy előre szólsz, hogy ne is vigyem :)
    Minden játékosnak van 20 lefele fordított zsetonja, melyekből véletlenszerűen húz fel és játszik ki zsetonokat. Ezek 3 csoportra oszlanak: kalandozók (14), szörnyek (3), események (3). A játék menete egyszerű: 4 akciód van fordulónként, mellyel 4féle cselekvést hajhatsz végre bármilyen megoszlásban: zseton kijátszása (a kalandozók és a szörnyek bekerülnek a dungeonba valamelyik kezdőhelyre ill. esemény aktiválása), már lerakott zseton mozgatása (kalandozó vagy szörny), varázstárgy használata (ez ritka, minden játékos max 1 varázstárgyat talál - az is egy zseton, hogy varázstárgyat találtál), illetve vannak speciális akciók. Az area controlos játékoknak megfelelően a játék során többször (van kiértélés zseton az eseményzsetonok között), illetve a játék legvégén ki kell értékelni a dungeon szobáit, hogy a játékosok mely szobák felett bírnak befolyással, és azoknak mennyi az összértéke (mennyi kincset tudtak szerezni). A játékban nincs megjelenítve a harc (a szörnyek közül az orkkal lehet 1 akcióért 1 kalandozót megölni, a lovag pedig automatikusan megöli az orkot, ha egy szobában van vele, de ennyi az egész harcnak "kinéző" dolog). Egyszerűen a szobák között kell okosan lépkedni a kalandozókkal és a szörnyekkel, hogy a kiértékelésekre minél több értékes szobában legyen fölényünk. Az kapja a szoba aranyértékét, akinek több kalandozója van benn (a barbár 2 kalandozónak felel meg). A törpe a szoba értékét növeli (szívás, ha másnak van fölénye a szobában, mert akkor ő használja ki, hogy a mi törpénk megtalálta a rejtett kincseket). Röviden ennyi. Akinek fontos, hogy jól látszódjék a harc, annak valszeg nem fog bejönni a játék. Nekem viszont épp ez tetszik, mert érdekesen van ötvözve a dungeonos, kincsvadászós téma a területi többséges mechanizmussal. Hátránya, hogy a zsetonok véletlenszerű felhúzása miatt az area controlos játékokhoz képest viszonylag nagy a szerencse szerepe.

    VálaszTörlés
  12. Viktor(2): nem kötelező írni, szimpla megállapítás volt. :)
    Amúgy is, te vagy az egyetlen tagunk rajtam kívül, aki eddig csak egy találkozót hagyott ki a nyolcból: a héten akár meg is szerezheted magadnak a koronát! :P

    Tovább boncolva a "ki milyen játékot" szeret kérdést: nálam a téma számít sokat, meg a komplexitás: szeretem a bonyolult játékokat. Hogy a véletlennek mekkora a szerepe, az számomra nem perdöntő kérdés, amennyiben marad tér az igazi döntéseknek, bármilyen arány jöhet.
    Az El Grande például érdekel, téma terén nem muzsikál különösebben jól nálam, de ránézésre van olyan fajsúlyos, hogy élvezzem. Amúgy egyszer minden játékot szívesen kipróbálok, szóval egy darabig nem fogok unatkozni a klubban. :)
    (De abban is benne vagyok, hogy "felvezessük" vmivel az El Grandét, ahogy mondtad; legalább annyival több játékot próbálunk ki.)

    VálaszTörlés
  13. cirroid: Nálam is sokat számít a téma. Hiába jó egy játék mechanizmusa, ha nem jön be a témája, akkor nem veszem meg. A pesti klubban, ahová korábban jártam, többen megmosolyogták a dolgot :)
    A játék mechanizmusa lehet európai jellegű (bár ezeknek nem szerves része a téma), de a ráaggatott téma legyen jó. Pl: Kindoms. Absztrakt játék, de valahogy át tudom érezni a témát, és ez a lényeg. Meg persze az, hogy kicsi és gyors :)
    A területi többséges játékok témája (köztük az El Grandéjé) nekem nagyon bejön, mert nagyon szeretem az intrikát. Persze nincs olyan mély tematikája, mint az amerikai típusú játékoknak (pl: Arkham Horror), de jó a fantáziám :)
    16 éve szerepjátékozok, de társasjátékban furcsa módon nem a Talizmán vagy az Arkham Horror jön be, hanem az intrikus hangulatú agyas játékok. Mondjuk a szerepjátékban sem a kardcsörgetést szerettem, hanem épp az intrikát.
    Persze ettől függetlenül nincs bajom az említett játékokkal sem. Arkhamom volt is egy ideig, csak anyagi gondok miatt elpasszoltam egy barátomnak, de "családban" maradt :)
    Akkor jövő héten viszem a San Marcot, és bízom benne, hogy rajtad kívül még lesz 1-2 jelentkező rá.

    VálaszTörlés
  14. Cirroid fullra igazad van, elmegyek erre, és már ott vagyok holt versenyben az "én vagyok a legkirályabb mert a legtöbb talkozon vettem részt" dobogóján:D:D

    Viktor 2 voltam, uff

    VálaszTörlés
  15. Viktor: jó hogy, csak a statisztika számít! :) Amúgy félreértettél, most van holtverseny, ha a héten elmész, egyeduralkodó lehetsz. :D

    Jocó: igen, elég lehet egy téma váza is az erős hangulathoz, nálam pl. tipikusan ilyen a Race for the Galaxy. Sokan szidják BGG-n, hogy csak rá van aggatva a sci-fi téma, de nálam működik.
    (Részben) area control amúgy már volt a klubban, a Chaos in the Old World, ami ráadásul nem is egy egyszerű darab.

    VálaszTörlés
  16. cirroid: Nem ismerem a CitOW-t, csak képeket láttam róla a BGG-n. Valóban az area controlba is be van sorolva (természetesen a játékok több mechanizmus-kategóriába is be vannak sorolva). Úgy láttam, hogy vannak benne kockák is. Gondolom ezek a csúnya kreatúrák harcolnak is benne, amihez kell a kocka. Nos igen, az area controlnak 2 fő csoportja van: az intrikus (ezekből a játékokból soroltam fel párat) és a háborús. Ez utóbbiba tartozik a Rizikó is. Területeket kell elfoglalni seregekkel és a harc dobókockával megy. A CitOW is a Rizikó által indított alcsoportban van.
    Amúgy megnéztem a játékaidat, és a Tikal is area control. Korábban gondolkodtam is, hogy megveszem emiatt, de valahogy nem jött be a témája :) Persze kipróbálnám valamikor, és persze a CitOW-t is.

    VálaszTörlés
  17. A CitOW sztem inkább afféle hibrid lesz, intrikus-háborús :), a harc csak az egyik istennek jó elsődleges stratégia, a többiek meg lehetőleg próbálják kerülni a vele való konfrontációt.

    Tényleg, a Tikal. Az nagy kedvence (a Mystery-s) Gyurinak, majd vele összehozunk egyszer egy játszmát.

    Na jó, én nem is offolok tovább, még elrontom itt az egyeztetést. :)

    VálaszTörlés
  18. [OFF]
    cirroid: Kíváncsivá tettél a CitOW-del kapcsolatban :) És persze örülök a Tikalnak is.
    [/OFF]

    Sajnos úgy néz ki, hogy késni fogok pénteken.
    Kb 15:15-re érek majd oda.

    VálaszTörlés
  19. Sajnos most sem tudok részt venni a találkozón, mert délutános leszek, de azért lélekben ott leszek.

    VálaszTörlés
  20. Úgy néz ki, hogy egész jó esély van rá, hogy kiadják az egyik játékomat, amin már egy éve dolgozok. Persze meg kellene változtatni benne pár dolgot, hogy a német társkiadó is megegye. A németek nem a tematikus játékaikról híresek :), az enyémben pedig van/volt jópár szerepjátékos hangulatú dolog. Fejben nagyjából megvagyok a módosításokkal, de egy hónap múlva már a tesztelt játékszabályt kellene leadnom, ami azt jelenti, hogy addig még sokat kell játszanom vele.
    Ki vállalkozik rá, hogy beszálljon a tesztelésbe?
    Ha mondjuk minden találkán 2 játék le tudna menni, az már jó lenne (persze ezen kívül még legalább ennyit kellene tesztelnem máshol mással).
    2 személyes a játék, és kb 1 órás, tehát ha mindig én vagyok az ellenfél, akkor csak 2 ember 1-1 óráját rabolnám :)
    A játék a következőkben hasonlít a Dungeon Twisterre:
    - fantasy téma
    - karakterekkel kell mászkálni benne
    - nincs dobókocka
    - nulla szerencse (a DT-ben van egy kevés), ebből kifolyólag agyas
    A hangulatáról:
    a játék táblája egy középkori (fantasy) várost (fog majd) ábrázol(ni), melyben a helyi alvilág 2 legfontosabb tényezője (2 tolvajklán) küzd egymás ellen az embereivel. A cél: megszerezni a másik (nemrég a városba érkező) értékes szállítmányát, és a saját főhadiszállásra (klánház) szállítani.
    Sajnos a játék korábbi prototípusát nem lehet (teljesen) használni, mert jópár dolog változott benne az utóbbi 2 hétben. Próbálom minél gyorsabban legyártani, hogy mihamarabb játszani lehessen vele.

    VálaszTörlés
  21. Én vállalkozok rá hogy segítek tesztelni. Most elég sok szabadidőm van szóval akár hétközben is találkozhatunk. Holnap megbeszélhetjük a részleteket.

    VálaszTörlés
  22. Húúú, köszönöm!
    Remélem, hogy tetszeni is fog a játék :)

    VálaszTörlés
  23. Egyelőre úgy néz ki, hogy sajnos nem tudok menni holnap (még mindig lakásfelújítok). Ha mégis sikerül (nem leszek nagyon fáradt), akkor is csak később érek oda.

    VálaszTörlés
  24. Én is szívesen segítek, ha jól tudom Gyulára költöztél, én is itt lakom, akár szombaton vagy vasárnap is összehozhatunk egy-két partit.

    VálaszTörlés
  25. K.L: Nagyon köszönöm! Igen, valóban ide költöztem.
    Így már tényleg van esély alapszinten (20-30 játék) letesztelni egy hónapon belül.
    Ha rábólintanak, hogy foglalkoznak vele, akkor min 1 évig még úgyis tesztelve lesz a játék, de akkor már Pesten is megy majd a tesztelés.
    Kb. jövő hét elejére lesz meg a prototípus, tehát leghamarabb kedd délután-este mehet az első játék.

    VálaszTörlés
  26. Látom, ez egy igazán baráti hangulatú találkozó lesz. :) (4 fő?)

    Quis: én is szívesen segítek a tesztelésben, amennyire időm engedi.

    VálaszTörlés
  27. cirroid: Neked is köszönöm. Hála leviatannak és K.L-nak már lesz játékostárs a találkákon kívül, szóval már az is jó lenne, ha a találkákon játszanál.

    Nem gond a 4 fő sem. Viszek 2db 2 fős játékot (Dungeon Twister, Mr. Jack), ha külön is szeretnénk játszani, illetve a Condottieret (ezzel akár 6-an is lehet játszani, ha valaki véletlenül beesne) és a San Marcot (elvileg 3-4 játékosra írták, de van rá jó 2fős házi szabály).

    VálaszTörlés
  28. Így hirtelen a klubon kívülit mondanám, mert a következő pár találkozó során végre szeretnék lejátszani pár időigényesebb játékot (első alkalommal 4-8 óra), és nem 100%, hogy utánuk jutna még rá idő. Persze könnyen lehet, hogy kútba dől a tervem, és akkor nem lesz akadálya a klubban sem. (Egyébként olyasmikre gondoltam, hogy BSG, Twilight Imperium, World of Warcraft, Android, Odalent...)

    Amúgy szívesen játszok mással is majd a prototípussal, ha lesz rá igény, szerintem nem gond, hogy kettőnk 1 óráját "rabolod el", gondolom ez is egy érdekes perspektíva lenne a számodra, kívülről figyelni a játékot.

    VálaszTörlés
  29. Majd összehozzuk valahogy. Hátha a klubban esetleg más is kedvet kap a játékomhoz.
    Igazad van, az is jó lenne, ha nem csak velem játszanátok, hanem egymással is, de ezt már nem mertem kérni :)

    VálaszTörlés