2010. augusztus 1., vasárnap

Ilyen volt a nyolcadik találkozó


Ezúttal gyorsabbak voltunk. Közben elkészült az előző találkozóról szóló írás is, ami itt tekinthető meg.

Statisztika:
Létszám: 10 (egyszerre 9)
Új látogató: 1
Ennyi játék ment le: 6 (5 féle)

Tartalomjegyzék:
1. Kingdoms (4 fő)
2/a Mystery Express (4 fő)
2/b Talisman (5 fő)
3/a Mr. Jack (2x) (2 fő)
3/b Zombies!!! (5 fő) (félbehagyott)

Mikor megérkeztünk, már ott várt ránk az új tagunk, Jocó (Quis), és mivel kisqqcsék jelezték, hogy kicsit később érkeznek, az első fél óra beszélgetéssel telt, Jocó és én a társasjátékokról diskuráltunk, a többiek a Mystery Expressről, az Utolsó léghajlító film hitványságáról és lila ajtókról. Aztán kitaláltuk, hogy a rendelkezésünkre álló 20 perc alatt lejátszunk valami nagyon rövidet, amire Jocó a Kingdomsot ajánlotta, illetve annak egy pár házi szabállyal kialakított, rövidített változatát.

1. Kingdoms (4 fő)

Mivel ekkor már 6-an voltunk, 2-vel többen a maximum játékosszámnál, Quis vállalta a játékvezető szerepét, mi többiek pedig dobtunk egy-egy kockával, hogy eldöntsük ki marad ki a játékból. Zsuzsi dobta a legkevesebbet (1-est), ami abból a szempontból mindenképp szerencsés volt, hogy...

...így nyugodtan fotózhatott.

Gyors, kellemes kis játék volt, a pontok összeszámlálása előtt úgy tűnt, Gyuri lesz a győztes (38 pont), de mint kiderült, Peti jól lekörözött mindannyiunkat (59 pont). A két Viktor ezúttal nem tudta bebizonyítani, hogy méltó a nevére, és 3-ikként, 4-ikként végzett (27, 23 pont).

Ezúttal tudja, mit magyaráz (ellenpélda itt található)

Mire a Kingdomsot elpakoltuk, már 9-en voltunk, bár gyakorlatilag 8-an, mert Peti már csak nézelődni maradt egy 10 percet. Végül úgy döntöttünk, hogy kezdünk egy Mystery Expresst és - Laci állhatatos sugalmazására - egy Talismant.

2/a Mystery Express (4 fő)

Egy kiadós szabálymagyarázat után Viktor2, Gyuri, Jocó és én felpattantunk a Mystery Expressre. A kezdőjátékosnak járó kis sípot Jocó kapta, mivel ő utazott utoljára vonaton, aznap reggel. Jöhetett volna mással is, de előre megérezte, hogy 4-en játszunk majd, és így kezdőjátékosként két körben is elsőként cselekedhet; természetesen egy ilyen lehetőséget nem hagyhatott ki.


Neki is láttunk az utazásnak, és közben rengeteget ettünk (nagyon népszerű volt az étkezőkocsi helyszín, ahol ebédre hívhatod meg a többieket, akik eközben információkat kottyantanak ki neked), panaszkodtunk a budapesti megálló helyszínén lévő leányzó képére, oda-vissza átkutattuk egymás csomagjait, és megbeszéltük, hogyan kéne átírni a pontozás szabályait a játék végén. (Azért most maradtunk az eredetinél.)



Végül én göngyölítettem fel az ügy legtöbb aspektusát (az egyiknél komoly szerencsém volt azért), Viktor2 nyomozót pedig Watsonnak kiáltottuk ki.

2/b Talisman (5 fő)

Közben betoppant Jani is, ami nagy szerencse volt, mert a két-három tapasztaltabbnak mondható játékos közül Peti csak egy szabálymagyarázatra ért rá, arról nem is szólva, hogy egyikük sem olvasta a szabálykönyvet. :))


Erre a játékra csak rá-rá pillantottam Mysteryzés közben, két dolgot emelnék ki: az egyik az, hogy szokatlan módon elhúzódott (3 és fél óra; nem tudom, hogy ennek pontosan mi volt a titka), a másik pedig hogy Gyurit azután változtatták békává, hogy már ott állt az Uralom koronájánál, ami... hát, nagy szívás. :]

 
De halljuk magától a békától :), aki pár órája már elküldte a játék leírását, csak én bamba módon nem néztem a postaládámat:

kisqqcs

Nagyon szépen megcsinált játék, gyönyörű figurákkal és szépen csengő aranyakkal. :) A szabályai elsőre bonyolultnak tűnnek, de ahogy belejön az ember, úgy lesz gyorsabb a játékmenet. Végül talán az én ízlésemnek egy kicsit hosszúra sikeredett (1,5 óra helyett olyan 3 óra volt). Ráadásul elég rosszul esett, hogy Leviatan a koronánál békává változtatott, bár neki lehet, hogy előtte az esett rosszul, hogy egy "kicsit" legyengítettem. :)

cirroid
Míg a Talisman végső felvonásához érkezett, Jocó tartott nekünk egy Dungeon Twister bemutatót. Konkrét játékhelyzetet ugyan nem láttunk, így is nagyon felcsigázta mindannyiunk érdeklődését, úgyhogy a DT biztosan sorra fog még kerülni a klubban.


A Talisman után 7-en jeleztük, hogy még maradunk, hosszas döntésképtelen periódus után (ez ügyben még fejlődnünk kell:) egy 2 fős Mr. Jacket és egy 5 fős Zombiest kezdtünk el.

3/a Mr. Jack (2x) (2 fő)

kisqqcs
Nagyon mókás kétfős játék rengeteg agyalással. Quis mutatta meg a  játékot, persze rögtön Hasfelmetszővel akartam lenni :). Sikerült is megnyernem az első kört és mivel után maradt még idő, ezért szerepet cseréltünk. Minden szépen ment, szorult a hurok, de a végén így is sikerült  elszöknie előlem. Szóval ellentétben a felmérésekkel kétszer is Hasfelmetsző nyert a nyomozók ellen. Remek játék, pörgős, én nagyon élveztem.




3/b Zombies!!! (5 fő) (félbehagyott)

cirroid
Sejtettük, hogy nem fog beleférni az időbe, de azért belevágtunk a zombiirtásba.

Nagy a nyüzsgés

A szerencsétlen laphúzás miatt alagútszerű város alakult ki, így tényleg nem sokáig jutottunk, a táv ötödét sikerült megtenni kb. másfél óra alatt.

Messze még a helikopter

Csapkodtunk, kitoltunk egymással, Viktor2 leánykórust, majd férfi táncegyüttest hozott létre a leöldösött zombifiguráiból, egyszóval jól éreztük magunkat. :)

14 megjegyzés:

  1. cirroid: Nem csalódtam benned, jó lett mindkettő :).

    VálaszTörlés
  2. Braaaaiiinnsssss....

    VálaszTörlés
  3. Húú, ez gyors volt. Nagyon jó lett! :)

    VálaszTörlés
  4. áh, még egy kellemes olvasnivaló.

    viszont a zomibiees érdekelne, hogy milyen a nép hangja szerint.

    VálaszTörlés
  5. kisqqcs: Sorry, a béka miatt. De hát volt 16-17% esély rá, lehetett volna akár plusz erő is neked. Így sajnos elmaradt a gigászi összecsapás a koronánál.

    winnie: a nép hangja (100 zombi és a kisebbség 5 pawn) szerint, egyszóval: Brraaaiiinnsssss...

    VálaszTörlés
  6. winnie: nekem kicsit random volt, nem éreztem, hogy jobban irányítanám a sorsomat, mint mondjuk a Talismanban, különösen amiatt, hogy annyit léphet az ember, amennyit a kockával dob, ez kicsit elavult technika (ráadásul a Talismanban kevésbé zavaró, mert ott esetleges, hogy melyik dobás mennyire jó). Szóval a Last Night on Earth-től többet várok stratégiai szempontból, ez inkább olyan kis laza játék, de amúgy abszolút kellemes, szívesen játszok még vele.

    VálaszTörlés
  7. leviatan: semmi gond, ahogy apukám szokta mondani: "Jön még kutyára teherautó."

    VálaszTörlés
  8. Jó volt a Mystery Express. Bár járt a szám, hogy nem az én memóriámnak való játék, azért még játszanék vele, de most több jegyzeteléssel.
    Előre szólok, hogy ismét vonattal fogok menni :)

    VálaszTörlés
  9. Quis: Vonattal? A Mystery Express-sel? :D

    VálaszTörlés
  10. leviatan: a bűneseteket inkább hagynám az asztal mellett :)

    VálaszTörlés
  11. Talisman update! Utána néztem, aki a koronára lép az már onnan nem mozdul többet. Ez nem befolyásolja a végeredményt, de gondoltam megírom, ha már utána néztem. Így alakult volna a végső kör. Az utolsó béka körben felértem volna. A béka 1/1 (2ép) az én 10/3-am ellen. A következő körben a törpe csupaszon 3/3 (1ép) (mivel felvettem a tárgyait amit leejtett) alap tulajdonságával harcol tovább velem.

    VálaszTörlés
  12. Quis: A Mystery Express-szel kapcsolatban én is pontosan ugyanezt gondoltam az első játék után. :)

    VálaszTörlés
  13. leviatan: na, akkor végül is jól jártatok ezzel a Talismanos benézéssel, mert annyival hamarabb véget ért a játék. :)

    VálaszTörlés