2010. augusztus 20., péntek

Ilyen volt a tizedik találkozó


Kikerült az előző is, ki ne hagyjátok! :)

8-an voltunk, 6 játék ment le (5-féle, ebből 2 új). Jubileumi találkozóhoz képest mondhatjuk, hogy nem kiemelkedő számok, de személy szerint az egyik kedvencem volt, mivel most tényleg csupa jóság került sorra. :)

Tartalomjegyzék:
1. Last Night on Earth (5 fő)
2/a Battlestar Galactica (6 fő)
2/b titkos prototípus (2x) (1+2 fő)
3. Odalent (5 fő)
4. Bang! (6 fő)

1. Last Night on Earth (5 fő)

A klubon kívül már játszottunk vele néhányan, de most itt is előkerült; az egyetlen új játékos Quis volt. Azt a forgatókönyvet játszottuk, aminél a teherautót kell megtölteni benzinnel, és megtalálni hozzá a kulcsot, hogy mielőbb elhagyhassuk a zombik által elözönlött kisvárost. Mivel Zsuzsi rögtön kezdőfelszerelésként kihúzta a benzint, és egy advanced lap hatására a kulcsot is hamar megkaparintottuk, nagyon hamar végeztünk.


Időközben Zsolt is megérkezett, aki nézőként elcsípte a játék végét, és be tudott szállni a következőbe:

2/a Battlestar Galactica (6 fő)


Ezúttal 6-an ültünk neki (ami nekem is új volt), 2 új játékossal. Laci sajnos lemaradt a szabálymagyarázatról, de azért közben nagyjából belerázódott. Az elején rögtön húztam is egy cylon kártyát (pedig Peti volt Baltar), amit már nem is kommentálnék.
Az elején kicsit lassan haladtunk, részben az új játékosok miatt, részben meg azért is, mert a 6 fő kicsivel több a kelleténél, de idővel azért gyorsabbak lettünk. Már értem, a  BGG-n miért az 5 főt szavazták meg ideális létszámnak a felhasználók, de azért bármikor szívesen játszok majd 6 fővel is, a 3-nál simán jobb.

Az egyik skill checkbe valaki feltűnően rossz lapokat dobált, és a gyanú egyértelműen Lacira hárult. A megjegyzéséből számomra egyértelműen kiderült, hogy csak a szabályokat nézte be, és természetesen egy ilyen helyzetet nem hagyhattam kiaknázatlanul: tudtam, hogy cylonnak tűnik, de nem az, tehát jól meg is vádoltam. Én Tigh-jal voltam, Jani Zarekkel, a speciális képességeinket összedobva sikerült levinnünk a bebörtönzős próba nehézségét 2-re, majd elbukni azt(!), de úgy, hogy 1-2 pont hiányzott. Vicces módon Jani pont emiatt kezdett gyanakodni rám, azt hitte, direkt rontottam el a próbát, holott sokat beledobtam, csak nem eleget.
Az alvóügynök fázisnál nem történt semmi meglepetés, a statisztikai valószínűséggel ezúttal is dacolva megkaptam a másik cylon kártyát is. Peti szimpatizáns lapot húzott, és mivel az erőforrások nem voltak vörösben, cylonná vált. Mivel két cylon lap volt nálam, sürgősen fel kellett fednem magam, hogy ne maradjon kiaknázatlanul semelyik... ez a "sürgősen" sajnos annyit jelentett a 6 fős játék miatt, hogy amikor legközelebb sorra kerültem, felfedtem magam (Jani ment a fogdába), lepasszolni viszont már nem sikerült a másikat, mert mire cselekedni tudtam volna, túl voltunk a 7 fős távolságon, olyankor meg már nem lehet átadni... Ezt mindenképp hibának tartom, a kiegészítőben szerencsére változtattak is ezen.


Végül Peti, én meg a szerencse közös erőfeszítéssel bejuttattunk nem is egy, hanem két centuriont az utolsó mezőre, és ezzel újabb vereséget szenvedett el az emberiség.

Itt jegyezném meg, hogy sajnos egy szabályt azért sikerült elnéznünk (amit egyébként tudtam, csak most nem ugrott be): amikor egy cylon két krízislapot húz, és aktiválja az egyiket, az alsó ikonok nem számítanak, így Peti nem tudta volna előretolni a centurionokat... így akár más végkimenetele is lehetett volna a játéknak. Na legközelebb már tudjuk.


Ja, még múltkor volt kérdés: kinéztem a FAQ-ból, Helo újradobásakor is érvényes marad a +2-es bónusz.

2/b Titkos prototípus :) (2x) (1+2 fő)


3. Odalent (5 fő)

Vállaltam az Overlord szerepét, a többiek pedig egy-egy kalandort irányítottak. Egyedül Viktornak volt teljesen új a játék, de neki meg alapból fekszik a téma. Az eredményen meglepődött mindenki, engem is beleértve, mert úgy harangoztam be a dolgot, hogy 4 hőssel az első pályán szinte képtelenség kikapniuk, ehhez képest pontosan ez történt. Lehet, hogy még többet kellett volna segítenem a stratégiát illetően, de így legalább 1. maguk fedezhetik fel azt :D 2. kényelmesen be tudtuk fejezni 2 óra alatt :), amúgy meg gyanús, hogy kicsúsztunk volna az időből. Ha ott nem győzök, valószínűleg eljött volna a fordulópont, amikor annyira felerősödnek a hősök, hogy az Overlordnak már kevés esélye van - ez a legtöbb Odalent pályánál így van.


Pár jótanács a csapatnak legközelebbre: :)

1. mindig elsődleges cél legyen a teleportok aktiválása és a ládák kinyitása, főleg az előbbi. egyébként nem volt szerencsétek a ládával, pont azt húztam, ami nem adott győzelmi pontot, ezen múlott a korai befejezés
2. nem kell mindig leállni harcolni a szörnyekkel, néha okosabb menekülni (pl. Jani és a pók+mágus esete:)
3. jobban figyeljetek a látómezőre, hogy ne tudjak bárhova idézgetni

Mindenkinek bejött a játék, még Zsuzsinak is, aki korábban annyira nem rajongott érte, így remélhetőleg lesz folytatás is.

4. Bang! (6 fő)

A végére még egy levezető játékra maradt idő, és majdnem úgy tűnt, hogy most először 7 fővel is sikerül kipróbálni a Bang!-et, de megint beragadtunk a 6-nál. Hát, a 4-nél meg 5-nél jobb. :)
Elég fura játék volt, (látszólag) összevissza lövöldözésekkel, Viktor2 megint rögtön kiesett; nekem meg túl későn esett le, miért lövöldözött rám Peti, de a legjobb mégis a seriff (megint Zsuzsi) "szerencsétlenkedése" volt, aki többször is majdnem végzett a seriffhelyettesével, és nem igazán vette a jeleket. ;) A végén azért hű segédjével, Quisszel csak sikerült legyőznie Petit, a renegátot.

Bang! - az agyalós játék :D
Ennyi. Találkozunk hétfőn. :)


UPDATE: és végül közkívánatra (ld. kommentek), a Viktor2 által készített képek!


 Abban gondolom, mind egyetértünk, hogy nagyon változatosak.

3 megjegyzés:

  1. Marha jó a bang kép:D:D ahogy flexelek:D:D lehetne még 1-2 képet berakni a amikor én fényképeztem?? szerintem lénegretörő, szép képek lettek:D:D
    amúgy csak azért buktuk az Odalentet mert VALAKIIIII nem használt potit:D:D

    Viktor2

    VálaszTörlés
  2. Nem is tudom, ki szabadította ránk a szörnyeket az utolsó kapu kinyitásával.:D

    VálaszTörlés
  3. Nem lett volna akkora baj a szörny rászabadítás ha valaki nem csak cipelte volna a gyógyitalokat:D:D

    Viktor 2

    VálaszTörlés