2010. július 17., szombat

Játsszunk online!

Élménybeszámoló kisqqcs tollából.

Gondoltam, lehetne egy új rovat is a blogon, ne mindig csak az „unalmas” mikor  lesz a következő parti, illetve mit játszottunk.
Mivel kimaradtam a legutóbbi találkozóról (még a tegnapi előtt írta - a szerk.), és nem nagyon volt a környéken társaság, úgy gondoltam, hogy kipróbálok néhány online társast. Az első oldal, amit bemutatnék, az a BrettSpielWelt (www.brettspielwelt.de), illetve annak is a Dominion szekciója részletesebben.

A cím beírása után a főoldal németül fogad, de egy gombnyomással át lehet váltani angolra, ha valakinek nem fekszik, illetve van még jónéhány, köztük magyar is, de én inkább az első kettőt ajánlom, mert magyar nyelven belépve eléggé kaotikusnak tűnnek a dolgok és csak a menü lesz magyar, a kártyák németül lesznek. Én jórészt angolon játszottam. mert ott a kártyák is angolul vannak.
Lehet játszani vendégként, akkor csak egy felhasználónevet kell beírni, illetve regisztráció után teljes jogú felhasználó lehetsz. Őszintén szólva nem sokáig játszottam vendégként, ezért nem tudom, hogy miben szenved hátrány, de amikor egyszer próbáltam Bohnanzát játszani, akkor az egyik user közölte, hogy nem játszik „unregistered user”-rel, úgyhogy inkább regisztráltam.
Az egész rendszer Java alapú, nekem nem tűnt lassúnak, még a laptopon sem.
Belépés után a Lobbyba jutunk, ahol lehet látni, hogy éppen ki mit akar játszani. Nem számoltam össze, de az egyik felhasználó szerint több, mint 100 játékkal lehet játszani. Ezek nagyrészét nem ismerem, úgyhogy nem is próbáltam.
A Dominionon kívül csak a Bohnanzát próbáltam egyszer (a fent említett eset), illetve a Catant, de ott meg nem jött össze elég játékos. Állítólag a Tichu és a Dominion a legnépszerűbbek.
Miután végignéztük, hogy ki mit akar játszani, belépünk valamelyik játékszobába.
Itt általában egy vagy több játékos már van, előfordulhat az is, hogy elkezdődik a játék, akkor nézőként maradhatunk. Mielőtt azonban ész nélkül nyomnánk a „Join” (csatlakozni) gombot nem árt megkérdezni, hogy csatlakozhatunk-e. Egy
egyszerű „may I join?” (csatlakozhatok?) megteszi. Erre az esetek többségében jön egy pozitív válasz („yes”, „sure”), ekkor kattinthatunk a „join”-ra. Ha nincs már meg a kisablak, akkor a fenti menüsorból a „Game”-et kiválasztva
megtalálhatjuk. A „Start” gombot nem javaslom, inkább az kezdje a játékot, aki elsőnek volt a szobában. Utána kezdődhet is a játék.
Az online játék előnye, hogy minden kiegészítővel játszhatunk, bár azt nem tudom, hogy minden kártya benne van-e. Nekem az elején nagyrészt a kártyákkal való ismerkedéssel ment el az időm, a tapasztaltak nyilván ránézésre kenik-
vágják, hogy melyik mit lap mire jó, de hamar meg lehet tanulni. A fázisok ugyanolyanok, mint az IRL játékban, akcióval kezdünk, aztán vásárlás, majd húzás. Az elején még elég gyorsan pörög, de amikor már összejönnek jó kis kombók („set”-ek), akkor néha jó pár másodpercig eltart egy kör. Az átlagos játékidő olyan 10-15 perc, attól függően, hogy mennyit gondolkozik az ember. Persze itt is érdemes előre gondolkozni és nem csak akkor, amikor ránk kerül a sor.
Összességében jó kikapcsolódás és csak alap netes nyelvtudás kell hozzá (hf – have fun, gg – good game, ty – thank you). Ajánlom mindenkinek egy kis gyakorlásra (én így gyúrok cirroid ellen :)).

7 megjegyzés:

  1. Persze megint vannak benne elgépelések, pedig esküszöm, hogy elolvastam :(.
    a link: www.brettspielwelt.de
    És a végén persze nem "gyúrók", hanem "gyúrok". Mit keresnének ott gyúrók? Ehh...

    VálaszTörlés
  2. Pedig én is átnéztem, sőt, javoltam benne ezt-azt. A linket pont most szúrtam ki.
    Kinyírom a gyúrókat is. :)

    VálaszTörlés
  3. Én benne vagyok egy közös online Dominionban, ha össze tudunk szedni még két embert a klubból, akiket szintén érdekel.
    Olyat lehet, hogy idegeneket nem engedsz be egy szobába, és összevárod a társaságot?

    VálaszTörlés
  4. Én mennék, csak elötte jó lenne egy kis offline gyakorlás. Ne miattam álljon a játék, mert nem értek valamit.

    VálaszTörlés
  5. Az csütörtökön megoldható szerintem. :)

    VálaszTörlés
  6. Én is beszállnék, ha lehet!

    Amúgy az tényleg jó kérdés, hogy be lehet-e várni a többieket egy szobában. Amikor mi Honfoglalóztunk, akkor ott is ezt a módszert követtük, bár ott vannak különszobák is. Ezt még jó lenne tudni.

    VálaszTörlés
  7. Be lehet siman. Az egyikunk indit, a tobbiek meg csatlakoznak. A lenyeg az, hogy a "host" opcio be legyen nyomva :). Csutortokon megbeszelhetjuk.

    VálaszTörlés